mandag 14. juli 2014

Staffelikort laget for barnemix.no

Denne mnd har jeg hatt stempelet Aurora fra The East Wind.
Motivet er farvelagt  med promarkere og flexmarkere,
og dette er farvene jeg har brukt.
Rosa: Frosted pink, cerise og Pink carnation
Lys rosa: Blossom og Pale Blossom
Gul: Amber, Gold, Sunflower, Canary og yellow
Blå/grønn: Marine, Turquoise og Surf blue
Hår: Cinnamon, Caramel, Sandstone og Cappuccino
Hud: Oatmeal, Blush og Soft Peach.



Etter det bestemte jeg meg for å lage et Staffelikort med dette motivet.
Jeg fant frem noen ark med bazill kartong og noen mønsterark. Så skar jeg bazillen/kartongen til 15cm x 30 cm. Deretter preget jeg den på midten og bretta den slik at den ble 15cm x 15 cm. Så preget og bretta jeg midtpå igjen på den ene halvdelen. Så fant jeg mønsterpapir, skar paneler til kortet og rufset panel kantene og svertet alle kantene med distress ink walnut stain. Så begynte jeg med å montere et og et mønsterark på et bazill panel, sydde på noen knapper og limte på halvperler og en sommerfugl.


Motivet monterte jeg på den ytterste halvdelen av den brettede siden, festet med lim på nedre delen av motivet. Lagde og et lite panel inni hvor jeg stemplet opp gratulerer med dagen, og festet den med limputer for å få den litt forhøyet slik at kortet kan hvile mot den når det er oppslått.

Kortet mitt finner dere også her

1 kommentar: